رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ

  • کد خبر: ۲۲۷۷۲۰
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ
اولین نمایشگاه عمودی نویسی این روز‌ها در نگارخانه آسمان برگزار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز؛ نمایشگاه آثار نقاشی خط مریم نصرتی با عنوان «حس بی پایان» این روز‌ها در نگارخانه آسمان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵اثر با خطوط نستعلیق، کوفی و عمودی نویسی زیر نظر استادان برجسته خراسانی نگارش شده و اولین نمایشگاه عمودی نویسی در مشهد است. اشعار مختلفی با شوروشوق روی تابلو‌ها به کار رفته است.
لایه‌های مختلف کار و خوانانبودن خطوط، باعث می‌شود تا مخاطب در مرحله اول به موضوع اثر و شعر استفاده شده در آن پی نبرد، اما توجه به نام آن باعث می‌شود رمز این آثار برای مخاطبان مشخص شود.

اولین نمایشگاه عمودی نویسی در مشهد

مریم نصرتی، هنرمند باسابقه مشهدی، به شهرآرا گفت: به دلیل علاقه‌ای که به این هنر داشتم، از سال ۱۳۷۸ خوش نویسی را زیر نظر استاد محمود نامجو آغاز کردم. بعد از آن به دلیل اینکه دوست داشتم اشعار موردعلاقه ام را در خط خودم اجرا کنم و استاد نامجو نیز به تهران رفت، از سال۱۳۹۱ خط نستعلیق را زیر نظر استاد علیرضا کدخدایی آموختم. 

وی افزود: در عرصه هنر همواره دوست داشتم هنر‌های دیگر را نیز یاد بگیرم. به همین دلیل نزد استاد کاظم خراسانی خط کوفی را فراگرفتم و بعد از آن با حضور در کلاس‌های نقاشی خط، این هنر را نیز آموختم و دوره عمودی نویسی را در نیز تهران آموزش دیدم. 

این هنرمند با بیان اینکه نمایشگاه «حس بی پایان» اولین نمایشگاه عمودی نویسی در مشهد است، بیان کرد: من از همه استادانی که در محضرشان هنر خوش نویسی را یاد گرفتم، آثاری در این نمایشگاه دارم. به همین دلیل علاوه بر عمودی نویسی، آثاری با خطوط نستعلیق و کوفی در این نمایشگاه که اولین نمایشگاه انفرادی من است، وجود دارد.

استقبال از «حس بی پایان»

نصرتی درباره دلیل نام گذاری نمایشگاهش گفت: «حس بی پایان» حسی است که از نوشتن خط و کارکردن با کاغذ و قلم از قبل در من وجود داشته و به گونه‌ای است که پایانی برای آن نمی‌بینم و آن قدر به این هنر علاقه دارم که حتما آن را ادامه خواهم داد. وی استقبال از نمایشگاه را بسیار خوب بیان کرد و یادآور شد: خوشبختانه لطف استادان و هنرمندان مشهدی شامل حال من شد. روز اول این رویداد، شاهد حضور پرشور علاقه‌مندان به هنر خوش نویسی بودم.

این خوش نویس، هنر نقاشی خط را هنری دانست که با ذهن فرد بازی می‌کند و بیان کرد: سعی کرده ام تنوع خوبی در آثارم داشته باشم. بازخورد‌هایی که از این کار گرفتم، بسیار خوب است و از صحبت‌های بازدیدکنندگان متوجه شدم که در این زمینه موفق شده ام.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->